Brev:
Komælk og modermælkserstatning?
25. august 2008
Alder:
8 mdr.
Komælk og modermælkserstatning?
Hej Helen!
Så er jeg på banen med endnu et spørgsmål.
Min søn er 8½ måned og er indtil for 14 dage siden blevet ammet én gang om dagen. Desværre gik dette i stå, så nu erstatter jeg måltidet med mme.
Han får det om eftermiddagen (200 ml)
Han har også fået vælling at sove på (også 200 ml) men da han er en robust lille mand og behovet som sådan ikke er der, er jeg stoppet med det igen.
Ellers får han sødmælk i sin havregrød om morgenen, sødmælk til eftermiddags frugten i vuggestuen og sødmælk til aftensmad.
Mit spørgsmål til dig lyder på om jeg giver ham for meget sødmælk i forhold til mme?
Jeg har fået at vide at han skal have 500-700 ml mme eller mælk i løbet af dagen.
Er fordelingen helt skæv? Ville det fx. være bedre at skifte sødmælken i havregrøden om morgenen ud med mme - Ja og i det hele taget undgå at give ham sødmælk og tilbyde ham kold mme til måltiderne?
Man læser så meget i tiden vedr. anbefalinger omkring komælk, jeg synes ærlig talt at det er en smule forvirrende, så derfor håber jeg at du kan hjælpe mig lidt her :-)
Med venlig hilsen
Matilde